1. jeaane van der mijden

Gegeten bij Zoetelief. Dit was de 2e keer. De vorige ervaring was geweldig, sfeervol en wat meer luxueuzer als restaurants in de omgeving. Daar betaal je voor, maar dat is tegen woordig een bewuste keuze voor mij. Liever wat minder vaak en dan wel erg goed. Om die reden de afgelopen jaren in de wat betere restaurants gegeten, en dus nu weer eens Zoetelief.
    Bij binnen komst wordt je opgevangen door de sommelier. Aardige man maar in mijn ogen meer de plaats bepaler. Je mag zelf kiezen waar je wilt zitten. Het is erg druk en dat merk je meteen aan de sfeer. Het wordt een plaatsje buiten onder het afdak van tent doek. Dit is het laatste plaatsje buiten. We worden bij andere mensen aan een krap tafeltje geplaatst, afgescheiden door een zwarte constructie? Onze gast heer voor de avond wordt tussen neus en lippen door aan ons voorgesteld. Het is een kippen hok onder het smalle tent doek, een soort zonneluifel waar onder geluid niet weg kan. Er zitten op een smalle strook zeker 30 mensen te eten. Het is geen doen, dus al gauw besluiten we gebruik te maken van het al eerder aan geboden aan bod om naar binnen te gaan. We mogen zelf een plaats uit zoeken. Het bedienend personeel is erg vriendelijk en meegaand. We kiezen een plaats. Ook binnen is het erg rumoerig. We kijken recht op het drukke service luik van het personeel waar hard gewerkt en overlegd wordt.De muziek staat erg hard. Er loopt een klein kind rond, een serveerster valt letterlijk over het kind met alle gevolgen van dien. Mijn partner en ik kunnen elkaar niet verstaan en krijgen spijt van onze restaurant keuze. Je weet dat het niet goedkoop is. Om die reden weinig mee gekregen van het voorgerecht. Ik heb in overleg met partner de vrijheid genomen om wederom om een andere plaats te vragen. Dit wordt meteen en vriendelijk gehonoreerd. Onze nieuwe plaats is aan het raam aan een ruime tafel met uit zicht naar buiten. We ervaarde we een verademing. Toch stond ook daar de muziek hard, te luid in combinatie met het rumoer in het restaurant. Het eten is op zich prima, alhoewel mijn Zee baars echt te zout was. Het personeel doet zijn best. Toch was het geen ontspannen avondje uit. We hadden om 19u gereserveerd en stonden om 21u al weer buiten zonder te overdrijven. Zoetelief draait op 2 consepten. Luxe en qua uitvoering van het eten mee doen met de bovenlaag van het restaurant gebeuren. Daar wordt ook voor betaald. Aan de andere kant zijn ze zo laag drempelig, hond en kleine kinderen het kan allemaal. De drukte. Het geeft de indruk van een eet gelegenheid waar graag en snel omgezet wordt.
    De ambiance was heel anders als de vorige keer. De sommelier, ik heb geen wijn advies gehad? Voor ons geen zoetelief meer, daar moet toch echt iets anders op te verzinnen zijn .

• Eten & drinken 7
    • Sfeer 1